5 tips voor een bedrijfsbijeenkomst na een lockdown

Deel dit artikel

Geef jouw moment de aandacht die het verdient.

Met het hele team samenkomen, dat zal wel even geleden zijn.

Informele gesprekken onder het genot van een hapje en een drankje. Zelfs met activiteiten waarin je collega’s uit hun comfortzone ziet komen. Je leert je collega’s en werknemers altijd beter kennen.

Maar nu is het helemaal anders, er zijn misschien zelfs collega’s die al enige tijd in dienst zijn maar elkaar nog nooit hebben ontmoet. Nou ja, in het écht dan.
Ja tuurlijk, we spreken collega’s wel digitaal, maar weer in een sociale en ontspannen setting samenkomen, DAT hebben we gemist!

Denk aan de altijd gezellige kerstborrels met foute kersttruien, bedrijfsfeesten waarin we met zijn alle terugkijken op topprestaties en leermomenten. Dat voelt vaak als een eeuw geleden en kunnen het misschien niet eens meer voorstellen hoe het ook alweer was om met elkaar het glas te heffen zónder restricties.
Het is wel echt duidelijk geworden hoe ontzettend waardevol dit is voor het “team gevoel”.

MAAR GOED NIEUWS! Het lijkt erop dat het snel weer mogelijk is met zijn alle samen te komen.
Maar hoe pak je dat aan, zo na een lockdown?

Precies daarom hebben wij 5 tips om dit moment onvergetelijk te maken. De Do’s en Don’ts van een post-corona lockdown bedrijfsevenement te organiseren.

Tip 1: Kies het juiste moment

Kies een concrete reden voor het samenkomen en maak er een uniek van. De drempel om te komen naar een bedrijfsgelegenheid verlaag je het beste door een goed een leuk moment uit te zoeken waar iedereen zich bij betrokken voelt.
Denk aan een milstones zoals het behalen van een target, een jubileum, nieuwe huisstijl of het zoveelste filiaal geopend. Gebruik een positief resultaat waar iedereen zich medeverantwoordelijk voor voelt.  Gegarandeerd dat je de hoogste opkomt ooit zal hebben op je bedrijfsfeest.

Tip 2: De perfecte activiteiten

Kies een leuk programma. Het is op verschillende manieren mogelijk extra engagement te creëren op een bedrijfsfeest. Door iets te gaan doen zorg je ervoor dat collega’s uitgedaagd worden of uit hun comfortzone komen. En wat dat precies is, is erg afhankelijk van wat de overall werkcultuur en dynamiek is binnen het bedrijf. Blijft het bij een gezellig drankje na het werk met een quiz en een praatje. Of wordt er uitgepakt met spellen en een activiteit op een externe locatie met een feest. Denk hier goed over na en laat de activiteit ook aansluiten bij de reden van de samenkomst.

Tip 3: Kies een goede locatie

Maak eerst de keuze: Blijven we in het bedrijf of gaan we naar een feestlocatie. Allebei is leuk, maar houdt er rekening als je het in de kantine of op de werkvloer organiseert dat je de ruimte ombouwt tot een feestlocatie. Er is niets zo saais als een bedrijfsfeest in op een locatie welke geen uitstraling heeft. Zorg daarom voor een leuke decoratie als aankleding!

Tip 4: Decoratie is de onvergetelijke kers op de taart

Tja, en dan nu de tip wat jouw bedrijfsborrel gaan maken of breken. Wat maakt dat collega’s foto’s maken en waar ze een écht feestgevoel aan over gaan houden. Decoratie! Hoe gaat het feest eruitzien? We weten allemaal hoeveel de omgeving invloed heeft op hoe je je voelt. Dus een feestelijke ruimte nodigt meteen uit om echt in de feeststemming te komen. Dus ontvang je collega’s als echte sterren met een rode loper en première paaltjes. Laat ze binnenkomen met een ballonnenboog, zo krijgt iedereen een bijzonder en welkom gevoel!

Eenmaal op locatie zijn er vrolijk heliumballonnen en zijn de tafels fraai aangekleed en is er een podium waar het allemaal gebeurd.

Tip 5: De boodschap

Wat is de boodschap van het samenkomen en met welk gevoel sluit je de avond/dag af. Hoe gaat iedereen naar huis. En met welk verhaal gaat iedereen de volgende dag weer aan het werk. Een bedrijfsfeest is een investering in het teamgevoel en is een waardering en het gevoel dat we met zijn alle een collectief doel willen bereiken. En wij denken hierover graag met je mee.

Snel een offerte

Vraag snel een offerte aan en laat je verrassen.

Vraag een vrijblijvende offerte aan!